skärpning tjejer!

Nu ska vi prata om komplimanger
 
Hur ofta ger ni komplimanger till andra tjejer? Hur ofta får ni komplimanger av andra tjejer? Hur ofta tar ni åt er av komplimanger? 
 
Jag kan säga att jag känner mig väldigt generös med komplimanger. Tycker jag att något är fint, så säger jag det. Tycker jag att en person har jobbat bra eller är stark så säger jag det. Ser inte anledningen till att inte säga det. Tycker man någon/något är fint, säg det och gör personen glad. 
 
En komplimang, eller att känna uppskattning är något som kan ge vem som helst en boost. Det är så sjukt härligt att höra, och jag måste säga att det är skönt att ge det och göra en annan glad.
Självklart ska man inte säga det bara för att vara snäll och göra den andra glad, men jag tycker inte heller man ska hålla inne det.
 
Nu tycker jag det är många, ofta tjejer, som trycker ner folk istället för att lyfta dom. Och hur kan vi tjejer göra så mot varandra när vi vet hur osäkra vissa är, eller hur mycket det gör om man får höra något bra om sig själv? Människor är inte alltid starka och självsäkra, så bra ord om varandra behövs.
 
För att inte göra detta inlägget för långt och så, så vill jag sammanfattningsvis säga att vi måste ge fler komplimanger! Och kunna ta emot komplimanger med. Sprid inte hat eller osäkerhet, sprid glädje och värme! 
Och tjejer, ta åt er av komplimangerna ni får. Man säger inte det om man inte tycker det, så lyssna på dom.
 
Alla människor är fina!



Kom ihåg mig?