Hej! Jag heter My, vad heter du?

Jag är en positiv person. Jag vill bli sedd som en positiv person. 
Jag mår bra. Trots sjukdomar och andra laster i mitt förflutna så mår jag bra. Jag vill vara mer än mina sjukdomar och laster.
Eller okej, jag är oftast glad. Jag mår oftast bra. Jag är oftast postiv. Jag menar, vem har inte dagar då man är lite negativ och hatar lite i smyg. Haha, det känns som att det är en del av att vara mänsklig. 
 
Det är den personen jag är idag och jag är väldigt glad och stolt över att jag är den personen idag. För jag har inte alltid varit det. Jag har mått dåligt. Jag har klagat på att det är orättvist att jag fårr sjukdom och sen gått in i väggen och att alla runt mig har dött och så vidare. Jag har varit nere och ledsen. Jag har låtit det dåliga ta över mig.
Men det är inte den jag är idag. Jag är starkare, gladare och har en helt annan inställning på saker och ting. 
 
Om jag kunde så skulle jag radera det dåliga i mitt förflutna, men det går inte. Men något som jag har gjort för att komma vidare är att jag har lärt känna mig själv igen. För jag är inte samma person som jag var innan, jag ville inte fastna i det förflutna så jag lärde känna mig själv på nytt. Vem är jag idag? Hur tänker jag idag? Hur fungerar jag idag? Och det roliga är att jag lär känna mig själv varje dag, lär mig mer om mig själv varje dag. Det är viktigt för mig att det förflutna är det och att det stannar där för att må bra. Att inse att jag inte är samma person som innan, jag är mer positiv och kan hantera motgångar idag. 
 
Jag kan ibland känna att jag önskade att jag fick lära känna alla på nytt. För sanningen är att vi alla förändras hela tiden och jag kan ibland känna att det förflutna fortfarande sitter kvar i den tanken man har om en person.
 
Så det jag egentligen vill säga med detta inlägg är att vi alla förändras och borde lära känna varandra på nytt eftersom vi kanske inte är samma personer som vi var tidigare. Vi är kanske är lite mer vuxna, har andra värderingar eller andra förutsättningar. Jag vill att ni ska lära känna den jag är idag, precis som jag vill lära känna er som ni är idag. 



Kom ihåg mig?