Ny vecka, nya tag

Ja, det är verkligen som rubriken lyder. 
Förra veckan var väldug tung med tanke på uppsatsen, vi hade kört fast med ett problem som inte fungerade och jag flippade titt som tätt över situationen. Det enda jag ville göra var att ha ett problem och bara köra. Läsa och skriva. Göra intervju och intervjua. Ja ni fattar.
 
Men idag är det måndag och vi tog nya tag, och mycket riktigt så har vi också ett ämne som vi ska skriva om med ett problem som funkar (hoppas jag, vi får inte ett godkännande innan seminariet är på första delen). Och nu börjar det! Dock tycker jag att det är så sjukt jobbigt att inte veta om det är bra eller inte. Och har svårt att acceptera valet vi gjort med problemet. Men det kommer säkert kännas bättre efter första seminariet. Vi ska lämna in första delen på fredag och då ska bl.a. bakgrund, problem, syfte och så långt vi kommit, lämnas in för opponering och sen nästa vecka har vi seminarie på det vi gjort hittills. Så räknar med en kanske 6-7 sidor som ska fixas tills på fredag. Och idag har vi en sida, eftersom jag suttit med det sjäv en stund efter min uppsatskompis gick. Sen imorgon så kommer vi köra och målet är att ha minst 3 sidor när pluggandet är slut för dagen. Och vi ska sitta 9-17 så det lär vi hinna med! 
 
Är positiv ibland, och negativ ibland. Får ångest ibland och panik ibland. Men min uppsatskompis är jättebra med att få mig på rätt tankespår igen! Önskade nästan hon var med mig 24/7, för det är värst när jag är ensam med mina tankar. Kan inte släppa det.. Men hoppas att allt kommer falla på plats och kännas mycket bättre snart. Det måste det! 
 
Tänkte tvinga ut Fredrik på en promenad nu, får se om jag lyckas. 
Hoppas ni haft en fin helg och att ni får en fin vecka! 



Kom ihåg mig?