Ny vecka

Godmorgon måndag!
 
Jag tycker verkligen det är så härligt att vakna och ligga kvar i sängen och se solen gå upp. Jag får energi, myskänslor och blir glad av det. Dock är jag ganska trött idag, spenderade hela dagen igår på ikea och väla. Jag följde med familjen till IKEA och hjälpte mamma och pappa att köpa kök. Måste bara säga att dom som arbetar med köksplanering på IKEA är så duktiga! Hon var väldigt lyhörd och otroligt duktig med ritningar och allt. Vi började med att planera och rita i ett program på datorn, sen bjöd dom oss alla på lunch. Dom ringde när vi kunde komma dit igen och göra en inköpslista. Oh Lord, den listan var lång. Över 100 kolli skulle vi hämna på lagret själva. Workout på köpet. Och streckkoder som ska vara åt rätt håll så fick lite hjärngympa också. Det var en upplevelse! Så det är därför jag känner så trött idag, både i kropp och knopp! 
 
Det är ju ganska tur att denna veckan har lite röda dagar när söndagen var så intensiv. Jobbar 10-17 idag, 13.30-17.30 på onsdag och 11-16 på lördag. Har inga planer för veckan mer än att jag ska vila. Och så ska jag försöka komma ikapp med tvätten, ta härliga promenader och eventuellt störa min bror när han ska bygga köket åt mamma och pappa. 
 
Jag tror detta blir en bra vecka! Vet ni varför? För att jag kommer göra det till en bra vecka. Glöm aldrig att ni äger makten över ert liv. Och med det menar jag inte att ni kan styra allt, men att det är ni som styr hur ni reagerar eller hanterar saker. Ni har alla era nycklar till er lycka. Den kan vara svår att hitta vissa dagar, men glöm inte att det är ni som har den. Låt ingen annan tro att dom har den eller tro inte att ni tappat den. Och det är okej att välja att inte ta fram den, ibland behöver man regn för att kunna gå vidare och njuta av solen. 



Kom ihåg mig?