Oh my!

Oh my!
 
Det var längesedan jag skrev här. Väldigt längesedan! Det känns så ovant att skriva här igen, men tänkte att det kunde vara en rolig grej. Det är faktiskt så att Fredrik frågade hur det gick med bloggen och om jag fortfarande skrev så jag blev lite sugen igen att dela med mig av min vardag, mina tankar och bara få skriva. Tycker ju om att skriva väldigt mycketm, men det har inte blivit så mycket sådant efter jag slutade skolan. Jag tror att jag inte riktigt kunde ta mig tiden till det eller att jag överhuvudtaget ville sitta och skriva. 
 
Så!! Nu kommer ett försök till att få igång bloggen igen. Och just nu tänker jag att det bara är för att jag ska få skriva av mig lite, känna mig kreativ och göra det sålänge jag tycker det är roligt.
 
Jag ligger hemma i soffan och har min årliga dunderförkylning. De senaste åren har jag fått en förkylning om året och den är inte så elegant. Jag har idag varit sjuk 5-6 dagar och kommer vara hemma från jobbet imorgon också. Jag mår inte bra varken fysiskt eller psykiskt just nu. Det fysiska är ju ganska självklart, min kropp har ju en infektion eller vad man ska säga. Men det psykiska är att jag har ångest över att jag inte är på jobbet. Jag känner att jag sätter tjejerna på jobbet i en svår situation eftersom vi inte är så många tjejer som kan jobba, och det är sådant som kan äta mig inifrån. Men den ångesten är ganska obefogad eftersom jag är för sjuk för att jobba och att alla människor kan bli sjuka, speciellt i dessa tider då det går runt mycket sjukdomar.
Men som vi alla vet är ångest svårt att hantera. Jag kommer säkerligen ha ångest resten av mitt liv, men jag kommer arbeta med mig själv så att jag slipper ha det så ofta och så att jag inte har det över småsaker. 
Jag kommer aldrig sluta arbeta med mig själv och utvecklas och jag är så nyfiken på att se hur jag kommer vara om några år, för jag tror att man utvecklas och förändras varje år! Speciellt om man möter motgångar, utmaningar eller andra lärdomar i livet. Man växer ju av i princip allt som man går igenom, både bra och dåliga erfarenheter formar en. 
 
Förutom en dunderförkylning så mår jag ganska bra. Är positiv och nyfiken på framtiden och längtar till jag inte är sjuk längre så jag kan känna att jag kan ta mig an utmaningar, att jag kan utvecklas och bara leva det liv som jag vill leva.



Kom ihåg mig?