Missar 30 års kalas

Vill börja med en förklaring. Jag vet att den generella känslan här kan vara tung eller negativ, jag skriver mycket om ångest och stress och allmänna negativa tillstånd. Jag vill att ni ska veta att jag skriver om negativa saker, men är ändå positiv kring det. Alltså att jag har en positiv attityd till det negativa. Och om jag skulle vara negativ och känna att jag vill gråta floder och vara arg över det, då kommer ni märka det. Men jag vill att ni ska läsa bloggen och tänka att jag ändå är positiv kring det. 
Jag känner att jag mår bra av att prata om allt, och därför kan det vara mycket negativa ämnen, men jag gör det för att dels informera om hur det verkligen är och dels för att själv hantera, acceptera och bearbeta det. Så fungerar jag iallafall, jag vet att vi alla är olika i hur öppen man är.
 
Men iallafall! Godmorgon! 
Vaknade upp med tjock hals, det gör ont när jag sväljer och det sitter uppe i svalget. I taket på munnen. Det kommer alltid på morgonen men sen försvinner det under dagen, och så samma visa varje dag. Ganska tröttsamt.
Jag kommer mest troligen att jobba imorgon, fredag, för jag känner inte av några andra spår efter förkylningen. Är visserligen fortfarande lite snuvig i näsan och så, men det är ingenting jämfört med vad som har varit. Kroppen känns ändå pigg och huvudet känns inte som ett bowlingklot. Får mysa till det på jobbet med en kopp te och lite halstabletter. Vill mest bara ut från lägenheten och det är en 4 timmars lång arbetsdag så jag känner att det ska jag nog klara av. Sen jobbar jag också lördag, vilket innebär att jag missar min brors 30 års kalas! Är väldigt ledsen för det, men mitt samvete klarar inte av att ta ledigt efter en veckas sjukdom. Dels för tjejernas skull på jobbet, dels för min ekonomiska skull. Men jag funderar på att ta tåget upp till dom en helg och fira honom då, det kommer ju många födelsedagar nu framöver (och har varit) så funderar på att slå ihop allting och ha en stor kalashelg! Låter mysigt, intensivt, men mysigt.
 
Nu tänkte jag göra mig en frukost bestående av knäckebröd med ost och gurka på. Nomnom! 



Kom ihåg mig?