Vecka 7

Efter en underbar helg tillsammans med Fredrik och en lugn och härlig måndagmorgon är jag nu redo för veckan! 
 
Det kommer vara mycket som händer denna veckan, men om alla dagar börjar lika bra som denna så blir det inga problem. 
Idag ska jag till skolan vid 13.00 och arbeta med några rättsfall i fastighetsrätt, sen har vi seminarie på det 17.00-20.00. Lång dag, men har bunkrat upp med lite mat och snacks så jag överlever. En sallad bestående av isberg, tomat, gul paprika och lite kidneybönor. Sen skar jag upp tre morötter som mellanmål under dagen. Sen blir det litervis med vatten också såklart. Man ska aldrig underskatta vatten alltså. Dricker alltid vatten, har alltid vatten med mig. Vatten är den enda drycken vi behöver för att klara oss typ. 
 
Morgondagen kommer jag spendera med min C-uppsatsparner och vi kommer läsa igenom och opponera på en annan grupps C-uppsats (hittills). Har redan förberett mig med att läsa igenom och ta fram böcker och instruktioner i uppsatsskrivning så det går undan imorgon och så att vi kan stå bakom vår kritik. Känns bra. 
 
Något som känns mindre bra, eller egentligen inte men det kommer alltid lite nervositet inför sånt här, är att vi ska ha opponeringen inför klassen på onsdag och därmed öven få kritik. Har inga direkta problem med att ta kritik på något som vi gjort då vi är medvetna om valen vi gjort och sånt. Det nervösa ligger lite i hur min kropp kommer hantera denna nervositet. Vill inte ha en panikattack vid C-uppsatsseminarie. Men jag är positiv till det mesta nu och tror att inställningen till det kan styra det lite också. Så det är bara att köra! Man förlorar inte på det, man vinner erfarenheter! 
 
Torsdag kommer nog också att spenderas med C-uppsatspartner. Vi kommer antagligen kolla igenom vad vi fått i kritik och korrigera och också köra på med arbetet! På kvällen där ska jag hem till Ankan som fyller 24! Han skulle bjuda alla på skräpmat (gissar på att han köper 2 familjepizzor). Det ska bli trevligt! Ville kanske hellre ätit en sallad eller annan mat som inte är så tung, men ska inte vara den som är den. Äter en slice och så får jag leva med det typ. 
 
Fredag kommer nog bestå av presentjakt till Jason. Ska ju ha lite kalas för honom på lördag förmiddag/eftermiddag. Tänk att han redan fyller 4 år! Tiden går så snabbt nu, hinner inte blinka innan han kommer tjata på att få en moppe känns det som. På kvällen ska jag och Fredrik på trippeldejt på Verona. Jag har köpt en fluga till honom som jag ska tvinga han att ha på sig! Tycker det är så fint med slips eller fluga. Har planerat att äta en sallad på verona. Känns som ett bra val! Men vi får se, kanske väljer något annat väl där. 
 
Söndag är inte planerad och jag vill ha det så. Ta det som det kommer. Men kan säga redan nu att om det är lika fint väder som idag, så kommer det garanterat bli en promenad! 
 
Hoppas ni haft en fin helg och att ni har en så bra start på veckan som jag har! 



Kom ihåg mig?