December är snart här

Och måste säga att det är ganska blandade känslor kring det. 
 
Som ni vet så är min födelsedag den 18 december, 6 dagar innan julafton.
Det ni kanske inte vet är att jag har fullt schema fram till julafton. Skolan kommer kräva enormt mycket då det är en uppsats som ska lämnas in och så ska jag tillsammans med en annan tjej komma på ett ämne att skriva om till vårt examensarbete. Intervjuer ska göras, sammanställas, analyseras och det ska hittas massa fakta till en uppsats som ska lämnas in innan vi slutar. Seminarie på det den 17. På det så är det tentaplugg, och eftersom jag inte vill halka efter i skolan igen så kommer det innebära mycket plugg. 
 
Helgerna då? Jag kommer jobba både lördagar och söndagar i december, förrutom den 6-7 december. Då har jag inget jobb, men med tanke på allt i skolan så kommer säkert dom dagarna vara fulla ändå. 
 
Min födelsedag är mitt i en vecka med jobb helgen före och helgen efter. Så tyvärr tror jag inte det kommer bli mycket till firande. Och det är jättetråkigt eftersom jag gillar att vara temat för en dag (låter själviskt, men hoppas ni förstår vad jag menar), men jag börjar bli van vid att inte riktigt stå i centrum. En del glömmer den och andra har andra planer eftersom det är så nära jul. Jag själv har massa att göra så kommer inte riktigt kunna njuta av min födelsedag. Är lite ledsen för det.. 
 
Och igår var det en jobbig dag då jag insåg hur min december kommer se ut. Om jag får gissa så kommer jag ha det riktigt tufft, men ska försöka hitta små stunder till återhämtning. Måste ju det, doktorns order. 
 
Just det! Julafton.. har inte ens bestämt mig om jag ska till Danmark eller inte. Kan inte ta beslutet.. 
 
December kommer bli riktigt tufft för mig så jag kommer behöva så mycket stöd som möjligt. Har ett mål, och det är att ta mig igenom det utan en enda panikångestattack! 
 
Nu vet ni! Hoppas ni får en fantastisk december med massa mys, julklappsletande, julklappsinslagande, god julmat och familjen nära! 



Kom ihåg mig?