Godmorgon!

 Ja idag är det verkligen en god morgon. Eller verkligen kanske är att ta i lite, men jag vaknade idag och kände att jag mådde bättre. Har fortfarande ont i halsen när jag sväljer och är lite snuvig, men det går åt rätt håll!
 
Blev väckt av solen och insåg att det faktiskt var fågelkvitter utanför fönstret. Det känns bra att veta att fåglarna inte fryser vingarna av sig där ute. Jag har precis ätit frukost och lyssnade lite på podcast, det kändes som ett mysigt sätt att starta dagen. 
 
Idag är jag hemma från jobbet så jag ska bara vila upp mig och försöka låta kroppen hela mig helt och hållet. Min förhoppning är att jag ska jobba nästa schemalagda tid, vilket är på fredag. Tänkte kanske gå runt och småfixa här hemma, städa och göra rent i en lagom takt. Jag vet inte varför, men det känns alltid som att hemmet blir sunkigt när man är sjuk. Inte för att jag stökar ner, men bara att känslan blir så tung och tråkig. Kanske kan bero på att man aldrig lämnar hemmet och att man tröttnar på omgivningen, jag vet inte. Men lite ska jag nog orka med att fixa här hemma. Tända något gott doftljus och kanske ta en sväng med dammsugaren. 
 
Ångesten som jag skrev lite om igår är inte så farlig idag så det känns verkligen som om allt går åt rätt håll. Vågar knappt skriva det för jag är rädd att jag får äta upp dom orden igen, men det känns bättre. Jag känner att jag är glad och "lätt". Det är faktiskt ett enkelt sätt att beskriva det, att när jag mår bra så känner jag mig lätt, inte bara att kroppen känns lätt utan att sinnet känns lätt. Precis om när jag har ångest så känner jag mig tung i sinnet och kroppen. Det finns många beskrivningar till hur ångest kan kännas, idag kände jag att det var såhär. 
 
Nu tänkte jag stänga ner datorn och börja småfixa. Börjar med att städa utan från middagen igår. Jag vet inte varför, men om köket är stökigt så känns det som hela lägenheten är stökig. Vill också städa ut förkylningen så kommer byta sängkläder, handdukar, diskborste, tandborste m.m. och slänga massa grejer i tvätten. 
 
Sommar på burk.



Kom ihåg mig?