Hur helgen varit

I fredags var jag och Fredrik på jysk och fick med oss ett avlastningsbord hem. Den är inne i sovrummet och på den står nu vår gamla tv. Så vi kan titta på film och serier i sängen nu. Mysigt! Dock har vi inga vanliga kanaler där, vilket på ett sätt är skönt för då blir det inte för mycket tvtittande i sängen. Nu måste vi koppla in datorn och fixa så vi kommer nog inte fastna i sängen och bara titta tv hela tiden.
 
Satte ihop hela själv när vi kom hem, Fredrik hade något annat som han pysslade med. Men jag gillar ju att göra sånt så jag njöt lite av att göra det själv. Förrutom när det blev tungt att hålla i allt själv när man skulle skruva på benen. Men det gick och blev hur bra som helst! Ska nog fota någon ljus dag så ni kan få se. Nu är jag snart nöjd med sovrummet, det enda som fattas är en ny säng. "det enda". Hahah, kommer behöva spara flitigt för att kunna köpa ny säng, för nu när man väl ska köpa ny så ska det ju ändå vara ordentligt. Men har ni några tips på billiga kvalitetssängar så hojta till! 
 
Lördagen bestod av jobb 9-16 och sen la jag mig i sängen direkt efter faktiskt. Var helt slut både fysiskt och psykiskt. Så resten av dagen bestod av pesto-soltorkade tomater-mozzarella- toast och en dålig film i sängen innan jag slocknade.
 
Idag har jag inte gjort värst mycket. Halvt storhandlade med Fredrik. Köpte lite kött och annat som är bra att ha i frysen typ så nu är vi laddade. Ska bara försöka engagera Fredrik i matlagningen och inte minst planeringen av maten med. Måste bli lite bättre på det själv, men tycker vi båda ska vara lika engagerade. Matlagning kan ju faktiskt vara kul, speciellt om man gör det tillsammans! Så mer sånt ska det bli! Funderar på att ha en liten bakdag med honom med. Hoppas han går med på det.
 
Till middag åt vi fläskkotletter med rösti. Älskar rösti så för mig blev det en supersöndagsmiddag! Men det är ju såklart inte det bästa att äta, men ibland får man ju släppa loss, he he. 
 
Har precis städat lite och diskat från middagen, halvt tittar på tv och Fredrik spelar så tvingas lyssna på hans skypesamtal. Tror det blir någon film ikväll om han kan slita sig. Köpte en cola innan med, så ska njuta av ett glas. Har inte druckit det på hur länge som helst, så kommer säkert vara väldigt sött och nästan inte gott, men ska ändå njuta av att synda lite ;) 
 
Morgondagen kommer bestå av skola, plugg, torka damm och dammsugning.

Du är ganska seg på att uppdatera, fröken Rikke. Peace :)




Kom ihåg mig?