MONDAY

ny vecka, nya tag. Eller?
 
Jag skrev ju en finansieringstenta i fredags som var svårare än jag trodde. Hade ju gjort en finansieringstenta tidigare, men denna var väldigt svår. Så kände mig lite halvt knäckt efter tentan. 
 
Helgen har nu gått och jag har matat igenom 6 jurdiktentor och läst igenom de paragrafer vi har i lagboken och försökt tolka dom. Så stört många paragrafer och en del är på ren grekiska! Men men, hoppet är ännu uppe! Är ganska bekväm med juridik och det språket som krävs på tentan. Så hoppas på att tentan imorgon är rättvis. Inga nya avsnitt eller paragrafer som vi inte haft. Känner mig ganska lugn eftersom man inte riktigt kan läsa på någon direkt fakta, utan svaren finns ju framför mig på tentan- i lagboken. Det gäller bara att andas, ta det lugnt och läsa högt i huvudet typ. 
 
Juridiktentan är imorgon och sen är den sista tentan för perioden på torsdag. Då är det byggprojektledning som gäller och ska plugga direkt efter juridiktentan imorgon. Intensiva veckor, men det kan det vara värt om det visar sig ge resultat. 
 
Ser fram emot helgen som kommer för då ska jag nämligen träffa min familj. Jacob och Jenny och Jason kommer ner och vi ska ha en kräftskiva. Det har vi inte haft på typ över 10 år känns det som. Ska krama hela familjen! Blir alltid så känslig och kramig när jag har/haft jobbiga perioder. Men varför inte visa att man tycker om dom? Man vet aldrig när det är försent, vad som helst kan hända. 
 
Ha en mysig måndag. Det ska jag ha med Fredrik i soffläge framför Idol! 



Kom ihåg mig?