COLA LIGHT OCH MARABOU

Här sitter jag i soffan och är ganska nöjd med tillvaron just nu. 
Har precis ätit och dricker nu cola light. Hade ett sådant sug efter det så det fick det bli! Köpte med en liten marabouchoklad med schweizernöt eller hur det stavas. Köpte en liten istället för en sån stor. Kände att en liten är bättre, mindre bitar och mindre choklad helt enkelt. Man måste liksom inte köpa den stora trots att man får mer för pengarna. Med en liten får man choklad, men man har inte mycket som "måste" ätas upp bara för att man har det hemma typ. 
 
Igårkväll hamnade jag hemma hos Hanna och Stefan som bjöd på middag. Kikärter med diverse grönt typ. Skitgott! Köpte hem fyra paket med kikärtor idag, är skitbra att ha hemma om man är sådär akuthungrig efter något gott att äta som inte får ta lång tid att laga. Gick och la mig helnöjd igår! 
 
Idag har jag jobbat. Det var väldigt mycket folk på stan och det är alltid kul att jobba då. Mycket glada shoppingmänniskor och turister. Känner mig dock helt slut i både rygg och fötter nu, men kommer sova så gott inatt. Hade velat ha en sovmorgon, men jag och sambo ska åka till Harplinge imorgon på morgonen för att kolla på när hans lillebror ska tävla i hästhoppning. Tror det kommer bli väldigt mysigt! 
 
Nu är jag helt ledig från jobbet i två veckor framöver. Och eftersom Fredrik fortfarande jobbar så blir det att jag kommer plugga när Fredrik jobbar. Det är sååå bra. Hade han varit hemma hade jag nog inte kunnat plugga lika mycket som jag kan när han är borta till 16.00. Ingen som distraherar mig! 
 
Nej, nu ska jag ta och hämta en filt, chokladen och titta på något skoj på tv. Antagligen kommer jag somna. Känner redan nu att det hade varit skönt att blunda lite bara. Vila ögonlocken ni vet ;) 
 
Ha en fin helg! 



Kom ihåg mig?