Städhumör

I söndags vaknade jag tidigt och medans Fredrik låg och sov så fick jag flipp och gick upp på vinden för att börja städa och sortera. Vår vind har varit proppfull och helt oorganiserad för att man bara ställt in det i dörren. Så jag packade i kartonger och skrev på kartongerna och började stapla längs med sidorna istället. Nu ser det bättre ut men är fortfarande inte färdig. Det får bli en annan dag jag börjar igen. Fick rensat bland massa kläder och tror det blev två gekåspåsar med kläder som mamma skulle kolla igenom och resten doneras. Är faktiskt lite stolt över mig själv att jag kunde göra mig av med det, annars kan jag lätt bli lite av en hamstrare.
 
Mitt städhumör fortsatte igår då jag vaknade tidigt. Var egentligen helt ledig igår och tänkte ha sovmorgon, men det går inte alltid när man har en sambo som börjar 0800 i skolan och som inte kan komma upp ur sängen. Fick höra hans alarm kanske 5 gånger och då var jag så irriterad att jag inte kunde somna om! SÖMNTUTA! :)
Eftersom jag vaknade så tidigt ville jag göra så mycket som möjligt av dagen och det gjorde jag. Gick upp ur sängen 0815 och åt frukost, efter det fixade jag disken (läs diskberg) och gjorde köket skinande rent. Satte mig i soffan och tittade lite på tv och kom på tanken: det är nog inte många som har den tidiga tvättiden på en måndag. Så jag gick ner för att se om det fanns tvättid, och det gjorde det! Tvättade våra sängkläder så vi kan bädda nytt, det är ju den skönaste känslan! Nere i tvättstugan mötte jag en kvinna som ville ha lite hjäp med var man skulle hälla sköljmedel och tvättpulver, så det gjorde jag. Och jag gav henne resten av min tid (klockan var 1000 och tvättiden slutar 1200) eftersom jag såg att hon hade väldigt mycket tvätt kvar att göra. Jag kände att det räckte för mig för att vår tvättställning blir alltid full när sängkläder tvättas. Lite dagens goda gärning- känsla.
 
Klockan 1100 skulle jag till skolan för att träffa gruppen som jag arbetar med i vetenskaplig metod, men jag kom dit så fanns det inte mycket att göra så jag åkte hem en timme senare. Vi ska ses idag istället, innan föreläsningen som börjar 1315. Efter det ska jag nog sitta själv och plugga lite, kan känna att det behövs för att inte ångesten ska komma.
 
Känns som jag börjar bli sjuk med, har lite ont i halsen och känner mig lite seg och tung. Hela dagen igår hade jag huvudvärk och vaknade med det idag med. Hoppas inte det blir värre för jag har verkligen inte tid till att vara sjuk!
 
Hoppas ni får en fin tisdag!



Kom ihåg mig?