Lördagskvällen

Igår var jag hemma hos en klasskompis och åt middag. Jag hade fixat mig fin och kände att det skulle bli en bra kväll när jag lämna vår lägenhet. När jag kom dit möttes jag av en glas klasskompis som hade tänt massa ljus i hennes lägenhet och doftljus och köket luktade mat. Så himla mysigt!
Medans maten puttrade på spisen serverade hon lite kex och ost. Och det var helt seriöst den godaste brieosten jag ätit. Någonsin!
När maten serverades förflyttade vi oss från soffan till matbordet. Hon hade lagat kycklingrulader med katrinplommon i som hade gottat sig i en sås baserad på rulladerna. Helt gudomligt! Till detta serverade hon pressad potatis, haricot verts och gelé. Jag hade tagit med mig två flaskor vin, varav den ena rosé och den andra var en alkoholfri mousserande jordgubbsdryck. Den smakar faktiskt nästan färska jordgubbar! Det var en stor hit hos johanna som jag tror kommer köpa den flera gånger nu framöver!
När vi var mätta och belåtna satte vi oss i soffan och tittade lite på tv. Men sen tog pratandet över och vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var jättemysigt! Och inte nog med all mat och ost, Hon hade fixat en dessert med! Det var en himmelsk god chokladmousse som serverades med grädde och färska hallon. MUMS!
Är riktigt nöjd med kvällen och gick och la mig väldigt nöjd.
 
Här kommer lite bilder
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?