HT13

Ja, då har höstterminen 2013 startat! På en regning måndag. Ingen sådär jättebra start måste jag säga, men det ska nog gå. 
Dagen började 8.15 med introduktion av Finansiering med inriktning för  bygg- och fastighetsekonomer. Därefter var det en föreläsning i det med. Det är en kurs som kommer handla om finansiering (såklart), och aktiebolag och lite så. Tror nog det kan bli intressant! Måste beställa hem boken i det så jag kan börja på direkten med pluggandet! 
Vi fick två uppgifter som ska göras i grupp, ena gruppen ska man vara två och i den andra ska man vara tre och man får inte vara med samma. Och det är ju alltid roligt! Älskar att träffa nya människor, och det är perfekt tillfälle att lära känna några när man arbetar ihop i en grupp. 
 
Imorgon är det introduktion av den andra kursen, scientific method:theory and application. Och ja, den är troligen på engelska. Första kursen på engelska, men det ska bli spännande! Bring it on liksom! Jag är redo för nya utmaningar.
 
Är fortfarande väldigt taggad och motiverad till skolan och träningslivet nu i höst. Många vänner åker för att bo på andra håll, och en väldigt kär vän till mig flyttar hem igen så jag kommer få det finfint! Kommer sakna vännerna som flyttar helt obeskrivligt mycket, men jag överlever. Det finns skype och flyg/buss/bil/tåg. Jag känner att det kommer bli en bra höst!
Massa mys, massa plugg och massa träning! 
 
Hoppas ni är lika taggade inför hösten 13 som jag är! 
 
Puss



Kom ihåg mig?