bloggmåndag

Hur kommer det sig att man alltid lyckas blogga på måndagar och sen lätt glömmer bort veckans andra dagar? Skumt det där!
 
Men det är ju som sagt måndag idag och för mig har det inneburit föreläsning hela förmiddagen, finansiering var det. För en gångs skull hade jag energi nog att klara av hela föreläsningen utan att försvinna helt. Och jag kände att jag kunde hänga med i allt. Så det kändes skönt! 
 
Direkt efter föreläsningen åkte jag och Fredrik och handlade. Hela inköpskorgen bestod av sallad och massa andra nyttigheter som det ska smaskas på! Bland annat hittade jag matvete bland bönorna (letade efter sojabönor) och tänkte; varför inte prova det? Jag har ju redan massa mathavre hemma och gillar det, så varför inte prova ännu fler saker? 
Så när vi kom hem gjorde jag en dundergod sallad bestående av romansallad, gurka, majs, röd paprika, lite fetaost, kalkon och såklart hällde jag i lite matvete med. Och resultatet blev riktigt bra! Åt upp det och stack sen till gymmet och köttade järnet! Tur att det inte var så många som tränade klockan 14.00 en måndag för det kändes som jag åt upp allt syre typ. Var helt slut efter träningen så la mig på golvet där man stretchar och typ låtsades stretcha när någon kom och sen så bara låg jag där och var helt zombiefierad. Men skönt var det! 
 
Nu så sitter jag i soffan efter att ha ätit en banan och ett ägg. Är ensam hemma så tänkte snart ta en dusch och sen tända lite ljus och så och försöka få pluggat lite. Kan behöva ta igen lite från första veckan nu när böckerna har kommit. Planerar att ha maten halvt färdig när Fredrik kommer hem sen med, som en liten överraskning. Om jag hinner. Ingen stress idag, ska bara njuta och mysa. 
 
Ja, nu får det bli duschen! Imorgon ska jag jobba lite innan föreläsningen, det är nämligen inventering då! Så känner att jag gärna vill hjälpa till så mycket som möjligt! Men det ska bli roligt! Älskar ju som sagt mitt jobb och kollegor så det är aldrig tråkigt att jobba. Men en dusch och sen lite chill så jag är redo för morgondagen. 
 
Ha en fin måndag! 



Kom ihåg mig?