förkylning på g

Ja, som rubriken lyder har jag åkt på en förkylning. Som tur är så har den inte brutit ut ännu eller vad man ska säga. Blev värre igårkväll och i morse övervägde jag att stanna hemma. Men eftersom jag hade föreläsning 10-17 så kände jag att jag inte fick missa det. Det var bara att packa väskan med halva medicinskåpet, slänga på sig massa kläder och halsduk och pallra sig till skolan. Näsan rann konstant och jag satt och snörvlade hela dagen. Det är faktiskt jättejobbigt för man känner människornas frustration och att dom bli äcklade, men ändå kan man inte göra något fram till rasten eftersom man sitter längst in och inte kommer ut. Typiskt!
Men jag överlevde dagen och bestämde med min grupp att arbeta hemmifrån imorgon istället för att samlas. Så skönt att jag kan gå runt hemma och försöka bli frisk istället för att tvinga mig till skolan och må dåligt där. Imorgon är det inga föreläsningar och egentligen inte torsdag heller, men det är individuell handledning torsdag 15.15 inför en inlämningsuppgift om börsföretag. Och innan det ska vi sitta och göra uppgiften i vetenskaplig metod som det är seminarie på på måndag. Är inte ordinarie lärare nu utan en gstföreläsare som ska vara här i två veckor. Mycket bättre lärare, men ganska så sträng. Han har sagt att han har slängt ut elever under seminariet för att de var för dåliga för att vara med. Ja, och tänk er då att ordinarie lärare är ännu mer hemsk och elak! Ibland blir man sugen på att hoppa av pga lärarna. Läraren i finansiering är jättebra! Han har förståelse och undervisar med humor. Hans föreläsningar är alltid lärorika medan vetenskaplig metod-läraren är så hmm, säger inte dålig för det är för hårt, men säger speciell, så att man är där men ger upp. Lyssnar inte ocg pluggar på finansen istället.
 
Känner lite att bloggen blivit ett klagoforum från mig, men det är verkligen det som händer i mitt liv just nu. Och här kan jag berätta om det bara för att få ut det. 
 
Meeen för att gå över till något helt annat och gladare ämne, så vill jag nämna att jag har planerat ett litet projekt här hemma. Jag ska göra en makeover i badrummet och ändra en massa! Har t.o.m. köpt sprayfärg och ska hålla på. Det kommer bli så bra! 
Dock vet jag inte när jag kommer hitta tiden till det, men det ska nog gå. Det pirrar i fingerspetsarna för att jag vill göra det nu nu nu!! Självklart kommer resultatet upp här sen när det är dags.
 
Nu ska jag fortsätta plugga lite. Tar vara på tiden som Fredrik är iväg på och pluggar. Tycker det är svårt att plugga när man är hemma och Fredrik är hemma med. Är snart färdig så ska faktiskt kolla färdigt på filmen " this is 40" som jag började på igårkväll.
 
Ha en fin kväll!



Kom ihåg mig?