Vanilj

 
Jag tycker att det kan vara svårt att hitta ett bra doftljus som luktar vanilj. Tycker vanilj är så gott, men så svårt att hitta just rätt vaniljdoft.
Yankee Candle har ju vanilj och i vanliga fall hade jag köpt Yankee, men jag tycker deras vanilj är för söt. Så man mår nästan illa som man kan göra om man ätit mycket tårta eller bakelse. Man blir mätt och nästintill äcklad.
Men häromdagen åkte jag och Fredrik till Rusta för att kolla på matta. Så såg jag att dom sålde doftljus, så jag tänkte ge detta en chans. Och gissa om jag är nöjd!? Perfekt vaniljdoft och i precis lagom mängd. IKEAs doftljus har en tendens att inte lukta när det är tänt och sen lukta när man släcker det. Men 49:- för detta ljus som är ganska så stort och som luktar helt underbart. Lätt värt det! Dom hade också kanel och andra dofter, så eftersom denna doften var mitt i prick så kanske kanel är lika ljuvlig. Tänkte att ha kanel till julen, för att komma i den rätta stämningen. Inte för jag har några problem med det, men för att höja det ytterliggare.
 
Längtar till vi har fått det fint här hemma så jag kan visa bilder. Har massa nytt och en julstjärna som är stor och helt underbar som jag bara måste visa er!
 



Kom ihåg mig?