Juli 23, 2012

Nämnde jag att jag var på kalas i lördags?
Mina två fina vänner , Otto och Lundin hade slått ihop deras födelsedagskalas till ett! Jag och Fredrik åkte dit tillsammans(Nehe!?) och var där först av alla typ. Blev välkommen med en riktigt god välkomstdrink! En härlig jordgubbsdrink med en obligatorisk jordgubbe i. Mums! Alla andra gästerna började ramla in och snart var det dags för middag. Vid ett långbord satt vi och njöt av riktigt god mat! Det serverades Kycklingfilé med bacon och till det en riktigt fräsch pastasallad med bland annat soltorkade tomater och feta ost. Ni kan ju gissa att jag fiskade efter fetaosten! Haha, älskar feta! Och sen var det vitlösbröd och ett stort fat med olika meloner och andra frukter till. Melon till maten måste ju vara det bästa som finns på sommaren!? Helt underbart!

Efter middagen var det dags för lite aktiviteter. Vi delades i i olika lag och skulle sedan svara på frågor för att se vilket tema varje lag skulle ha. Vårt tema var " Livet är en fest - Forever young", och för att markera detta fick vi ha på oss partyhattar med Hello Kitty på! Andra teman var : " finns det sol, finns det hopp" , " det är insidan som räknas" och så var det "ger gärna bort en peng eller två till andra" (mustaschkampen). Sen var det dags för vattenballongkastning! Man skulle kasta en varsin ballong till sin lagmedlem och om man klarade det så skulle man kliva ett steg bakåt. Det var ganska så nervpirrande, men ack så kul! Vissa blev ju ganska så blöta, så vi satte oss inne igen. Då var det dags för en rolig musikquiz! (ni kan ju gissa vem som vann).

Vi alla gjorde så bra ifrån oss på aktiviteterna att vi belönades med efterrätt! Det var kärleksmums som serverades och den var så god! foodorgasm typ. Och det bästa var att dom var inte snåla med bitarna heller. Det gillades!

Resten av kvällen var det mingel, prat och shotroulette! Jag hade en riktigt trevlig kväll, och hoppas att Otto och Lundin också hade det trevligt. Och att dom blev glada för presenterna! Otto fick ett härligt myskit av mig bestående av en flaska rosé, en bok, och god choklad! Och lundin fick ett bak-kit till när hon ska flytta till Lund. Det var en riktigt fin receptbok och en fin slickepott! Hoppas dom blev glada, men känner jag Otto rätt, så träffade jag mitt i prick!

Här kommer lite bilder från denna trevliga kväll!


Min fina sambo. Tror hans nya smeknmn blir super mario!


Här har vi lilla jag då va. Med hello kitty hatten på och även Fredriks mustasch!


Här har vi då Otto och jag. Mycket fina om jag får säga det själv!


Och den bjuder jag på!




Kom ihåg mig?