Uppdatering om lägenheten

Jo alltså, i fredags så var jag och min sambo och tittade på en lägenhet. Vet knappt var jag ska börja. Den låg ju nära Högskolan och Maxi, vilket var jättebra. Och jag bara hoppades på att den skulle vara fin. Vilket den var. Riktigt fin! Möttes av tegelvägg i hallen. Sedan i vardagsrummet/köket var det ju snedtak. oh detta snedtak! Taket var vitt och fräscht. Sen var det takbjälkar högst upp. TAKBJÄLKAR! Helt underbart! Och sen en fondvägg med tegel i vardagsrummet. Ni fattar känslan ? Tänk er att ha tända ljus där, en filt, ett glas vitt och en bok. love it! Fredrik tyckte inte om det. Han tyckte verkligen inte om snedtak! Så vi är typ olika när det gäller tak då alltså.
Badrummet i denna lägenhet. Badrummet! Helt nyrenoverat med snyggt handfat ( som en skål ovanpå bordet) Helt underbart! Sen var det ju sovrummet. Stort, vitt och fräsht. Just det! Nämnde jag en liten walk-in closet? Jovisst fanns de det!
Men som sagt, Fredrik gillade inte denna lägenheten. Han kände sig inte hemma, vilket jag förstår. Vill ju att han ska trivas. Fastän jag typ gått miste om min drömlägenhet. Men men. Vi ska ju båda vara lyckliga och glada över vårt val. Så är det! Vi letar nu vidare efter större lägenhet. Så det får ta den tid det tar, så många lägenhetsvisingar det tar. Men vi kommer hitta vårt nästa hem!

Bjuder på en bild som jag tog när jag och Fredrik satt vid Nissan och diskuterade lägenheten. Många tankar som snurrar i våra huvuden.





Kom ihåg mig?