lägenhetstittande och önskelista

Imorgon, fredag, ska jag och sambo Fredrik titta på en ny lägenhet. En tvåa som ligger vid högskolan. Och det är ju bra för vi båda ska ju studera, plus att maxi (favoritaffären) ligger där. Jag längtar som bara den till imorgon,  tvingade till och med Fredrik åka dit och titta på området och huset. Och gissa vad!? 20 meter från huset ligger det en tennisplan! Trodde nästan inte mina egna ögon. En lekplats och stor gräsplätt fanns det också. Åh va kul det ska bli imorgon!

Med lägenhetstittande kommer ju också funderande om saker som vi behöver/inte har eller som vi skulle vilja förnya! Vi har sagt att om vi flyttar dit, så kommer vi ta min dubbelsäng som för tillfället är hos mina föräldrar. Det enda som ska köpas till den är en ny sängstomme för den som är till sängen nu är lite "prinsess-aktig", vilket Fredrik inte känner att det är något han vill ha. Vi har redan hittat en på blocket för en billig peng som vi troligen ska köpa i vilket fall. Sen kommer det ju nya lakan och så (iom vi går från 120 säng till 160/180 säng). Och så vet vi inte hur det blir med förvaring och så. Så det kanske kommer behövas någon byrå till sovrummet. Om det blir denna lägenheten så kommer det kännas kul att kunna säga "det ligger nog i sovrummet". Knasiga smågrejer för vissa, men det är såndana grejer jag gillar.
När vi köpte ny soffa så slängde vi ju den gamla, och med den försvann även soffborden. Ganska skönt om jag får säga mitt. Så ett nytt soffbord blir det kanske. Sen tänker jag; matta? beror nog på hur golvet ser ut och lite så.

Nu till köket. Jag vill ha en kavel. så jag kan baka ordentligt. och sen önskar jag mig en korg med allt som man vill ha till matlagning, men som man alltid glömmer köpa när man handlar. Typ delikatessgrejer och saker som soja, olivolja och andra oljor och massa sånt. önske önske önske!

usch. Känner att jag drömmer mig bort nu. Dags att komma tillbaka till verkligheten! Matlagning står nog på schemat nu. Ska göra kycklingwok med nudlar och ris (till fredrik) och ikväll blir det nog mys framför en film eller liknande!

Ha en riktigt trevlig kväll!



Kom ihåg mig?