Inredning

Hejhallå.
Tisdag idag. nej, onsdag är det ju! usch, förvirrande att vara ledig på en måndag. hela veckan försvinner då känns det som. Idag har jag jobbat. 12-17 som vanligt. helt okej dag på jobbet. fick samma fika som igår, cupcakes! Det ni! Igår kom JohannaBakar med cupcakes till oss för att stödja bröstcancerfonden. Rosa små söta cupcakes med världens godaste frosting på. inte helt fel ju.
Imorse gick jag och Fredrik upp tidigt. Tvätt-tid! Fick tvättat ganska mycket, men fick inte tvättat allt eftersom vi har en tendens att vänta med tvätthögen tills korgen är full eller våra garderober är tomma. haha. som tur var fick vi en tid igår. 8-11. skönt att komma upp tidigt och få saker gjort innan jobbet.
Nu när jag kom hem luktade hela lägenheten nytvättat (nästan bättre än yankee candle- clean cotton ;) ) Så ikväll behövs inga lyxdoftljus, inte! Dock är jag sugen på att tända upp Black Cherry som jag fick med mig hem från jobbet igår. Fick hem lite värmeljus och tände ett igår. FY FARAO VA GOD DEN VAR. Ska dock inte tända upp för mycket, för att jag tycker nog inte om den doften om det är för mycket. men lite sådär. ett värmeljus här, ett värmeljus där och pang! Lägenheten luktar ljuvligt. men ikväll är det nytvättat, den äkta varan ;)

En sak som jag satt och tänkte på är inredning. (konstigt..) Haha, nä men jag tänker typ på min lägenhet (skriver min, fastän det är Fredriks också). Här är det mycket svart och vitt. Kontraster liksom. Sen har vi ju fondväggen med New York som är svartvit. Så som vi har det trivs jag med just nu. I livet som jag lever just nu. I farten och inte riktigt lever efter några regler. Men sen tänker jag att när man flyttar till hus, kommer man inreda lite mer romantiskt? Lite mer bonnromantik typ? För sån stil är hur mysig som helst, men inget som jag skulle vilja ha just nu. eller, ibland måste jag hindra mig själv från att köpa något som är sådör sött och romantiskt till lägenheten, men igentligen tror jag inte att jag vill ha den ändå. Vill ha den för att den är fin och söt och ger en känsla av mys och trygghet, men skulle nog inte trivas med den. Jag vet inte ens vad jag pratar om just nu. jag bara tänker att jag älskar både när det är lite stelt och stilrent, samtidigt som jag ser mig själv med lite mer romantiska saker. äsch, nu får jag lägga av.

Funderar på att ta bilder på lägenheten och lägga upp. Visa hur jag bor, så ni får se min inrednings stil. (Som tur är har jag och Fredrik nästan samma smak) Är det något som ni skulle vara intresserade av?

Ge gärna synpunkter om vad ni vill läsa mer av i denna blogg :)

pusspuss



Kom ihåg mig?