Au pair?

måste bara säga hur skönt det är att ha jullov, men sen måste jag direkt säga hur jobbigt det är att såna här jullov tar slut. Jag vill inte tillbaka till skolan! :o Jag är så trött på det stället. Allt plugg. Känn spykänslan krypa fram. Men , det är 2010 nu. Året som alla pratar om. Året som jag tar studenten. Året som ska bli det bästa!

Satt på rummet innan, måste säga att jag trivs där. och ännu bättre nu när jag tagit bort min tv och ersatt det med massa stearinljus. det är så mycket mysigare nu. Iaf så satt jag där, lyssnade på lite musik och började fundera. Vad ska man göra efter studenten? Ska man börja plugga direkt, ska man börja söka jobb, ska man flytta, ska man resa, ska man vara au pair?
När jag var i Danmark över julen så pratade jag med en av mamma och pappas kompisar som har vänner i Florida, USA och dom sökte typ efter en au pair. Och jag har inte nämnt detta för någon ännu, men jag har tänkt jätte mycket på det hela tiden sedan dess och det verkar vara asnajs. jag tror jag faktiskt skulle kunna göra det. Packa mina saker och åka till florida. Prova på ett annat liv för en stund liksom. Men sen kommer jag till tankarna på vad jag skulle lämna kvar här hemma i Sverige. Mina vänner, min familj, mitt liv. Så det är ett väldigt svårt val att göra, och jag behöver tips och råd om aupair. Jag har aldrig tidigare gjort något liknande, har aldrig liksom gjort något drastiskt eller vad man säger. Men jag känner att jag vill ut. Ut på mina egna ben, prova något nytt, uppleva saker!
Argh, det finns båda massa för och nackdelar med det här au pair i florida och jag blir galen. hjälp mig!





Kom ihåg mig?